Wielka Sowa
Góry Sowie, Korona Gór Polski, Sudety

Góry Sowie: Wielka Sowa z Przełęczy Jugowskiej!

Wieża widokowa na Wielkiej Sowie

W jedną ze słonecznych i ciepłych niedziel październikowych wybraliśmy się po raz pierwszy w Góry Sowie. Za główny cel obraliśmy zdobycie najwyższego szczytu tego pasma, Wielkiej Sowy. Czy jeszcze gdzieś uda nam się zawędrować, miało się okazać z czasem, gdy zrobimy rekonesans okolic:)

Godzinka spaceru i jesteśmy na szczycie Wielka Sowa!

Samochód zostawiamy na parkingu zlokalizowanym na Przełęczy Jugowskiej. Wznoszącą się na wysokość 805 m n.p.m. jest bardzo chętnie odwiedzana przez turystów. My jesteśmy wcześnie rano i na razie tłumów nie widać. Ruszamy na szlak. Chcemy czerwonym szlakiem, będącym fragmentem Głównego Szlaku Sudeckiego dotrzeć na najwyższy szczyt Gór Sowich. Trasa nie jest wymagająca i już po godzinie meldujemy się obok wieży widokowej, będącej najbardziej rozpoznawalną budowlą na szczycie tej góry (1015 m n.p.m.).

Wielka Sowa

Wieża Bismarcka na szczycie Wielka Sowa

Wieża została zbudowana w 1906 r. w miejscu drewnianej budowli, która niestety nie wytrzymała próby czasu… Wyremontowana , piękna wieża zachęca do odwiedzin. Z jej tarasu widokowego rozpościera się widok praktycznie na całe Sudety, naprawdę warto poświęcić chwilę i na nią wejść! Gdy my weszliśmy na wieżę, pogoda nie rozpieszczała do podziwianie dalekich widoków, a i tak mogliśmy podziwiać widoki na Rudawy Janowickie, Masyw Ślęży, Góry Kamienne, Suche, Stołowe; w oddali zarysowywały się szczyty Karkonoszy. Na szczycie znajduje się również kaplica oraz charakterystyczna rzeźba przedstawiająca… sowę:)

Na wieży widokowej na Wielkiej Sowie

WYBIERAJĄC SIĘ NA WYCIECZKI W GÓRY NIE ZAPOMNIJ O DODATKOWYM UBEZPIECZENIU, KTÓREGO KOSZT NA JEDEN DZIEŃ TO ZALEDWIE 2- 3 ZŁ! UBEZPIECZENIE TURYSTYCZNE MOŻESZ ZNALEŹĆ TUTAJ

Mała Sowa i schronisko Sowa

Ze szczytu schodzimy w kierunku Walimia i zdobywamy kolejny szczyt- Małą Sowę. Po drodze możemy zaobserwować powojenne bunkry. Wracamy tym samym szlakiem na Wielka Sowę, a następnie swoje kroki kierujemy w kierunku schroniska Sowa, znajdującego się na szlaku wiodącym tutaj z Rzeczki. Schronisko działa w tym miejscu od 1897 r. Postanawiamy również poznać jego uroki, więc na wstępujemy do niego, aby chwilę odpocząć i napełnić swoje żołądki.

Żółty szlak w kierunku Małej Sowy
Na szczycie Małej Sowy
Schronisko Sowa

Widokowo z pod Koziej Góry

Kolejno nasze nogi poruszają się za żółtymi znakami w kierunku przełęczy Kozie Siodło. Po drodze mijamy wielu grzybiarzy, chciałoby się z nimi pozbierać dary lasu, jednak założyliśmy, że jeszcze tego samego dnia odwiedzimy podziemne miasto Osówka. Z wcześniej wspomnianej przełęczy idziemy dalej żółtym szlakiem. Turystów coraz więcej. Jak widać słoneczna pogoda przyciąga wiele osób w góry, i to cieszy. Na platformie pod Kozią Równią podziwiamy panoramy na miasta leżące u podnóża Gór Sowich- Dzierżoniów, Bielawę oraz Pieszyce.

Widok z pod Koziej Góry

Jeszcze do Riese

Długo tutaj nie zabawiamy i ruszamy na parking na przełęczy, gdzie mamy zaparkowane auto. Wskakujemy do niego i udajemy się, by odkryć kolejną ciekawą tajemnicę tego miejsca- podziemne miasto Riese!

Wejście do Osówki

Jeśli znalazłeś na naszym blogu poszukiwane przez Ciebie informacje, kolejną inspirację na wycieczkę, czy odpowiedź na nurtujące Ciebie pytanie, to będziemy niezwykle wdzięczni, gdy wrzucisz nam napiwek do naszej blogowej świnki skarbonki (kliknij w poniższy obrazek). Dziękujemy!!!