Czechy Góry Opawskie Korona Gór Polski Sudety

Góry Opawskie: Biskupia Kopa na biegowo

Zamieniamy trekkingi na adidasy

Góra na dzisiaj to Biskupia Kopa- najwyższy szczyt Gór Opawskich, ale tylko z ich polskiej strony. Na początku musimy zaznaczyć, że buty trekkingowe zamieniliśmy na biegowe i tempo naszej wspinaczki było dość szybkie 😉 Zaczęliśmy na parkingu przy Cichej Dolinie, ale nie poszliśmy do góry ścieżką przyrodniczą, tylko wróciliśmy się do wioski, przeszliśmy trochę wzdłuż głównej drogi i odbiliśmy w prawo do drogi dojazdowej do żółtego szlaku. Jest to bardzo równa, utwardzona droga, dlatego biegło się bardzo przyjemnie.

Przez Plac Habla i Przełęcz Mokrą na sam szczyt

Po drodze mijamy przełęcz pod Zamkową Górą, Plac Habla i Przełęcz Mokrą. Stąd obieramy czerwony szlak graniczny, który stromo do góry wiedzie wzdłuż polsko-czeskiej granicy. Już na głównej grani wznosi się tutaj antena radiowo- telewizyjna oraz Krzyż Pojednania. Do szczytu została nam dosłownie minutka. Z wieży zdjęto już rusztowanie, jednak bałagan wokół wieży jest dość spory, mamy nadzieję, że szybko go uprzątną.

Ścieżką Langego do Pokrzywnej

W dół zabiegamy do schroniska, a następnie żółtym szlakiem dobiegamy do ścieżki Langego i ścieżką przyrodniczą do Kamiennego Mostu w Dolinie Bystrego Potoku. Tutaj, miła niespodzianka w postaci kwitnącego czosnku niedźwiedziego,zawilców fajowych a także skrzypu polnego. Końcówkę pokonujemy już w szybszym tempie i po 1,5 h od wystartowania jesteśmy znów pod samochodem.

Biskupia Kopa biegowo

Jeśli znalazłeś na naszym blogu poszukiwane przez Ciebie informacje, kolejną inspirację na wycieczkę, czy odpowiedź na nurtujące Ciebie pytanie, to będziemy niezwykle wdzięczni, gdy wrzucisz nam napiwek do naszej blogowej świnki skarbonki (kliknij w poniższy obrazek). Dziękujemy!!!