Czechy Europa Góry Stołowe Sudety

Cel: Koruna, Bozanovsky Spicak
Odległość: 13,8 km
Liczba punktów GOT: 17
Czas wycieczki: styczeń 2018 r.

Tuż za Pasterką

W kierunku Pasterki

Długo czekaliśmy na kolejny wolny weekend. Postanowiliśmy go spędzić w Pasterce. Pierwszego dnia, z tej urokliwej miejscowości położonej w Górach Stołowych udaliśmy się na… pólnoc do naszych sąsiadów- Czechów. Tak, to nie pomyłka- “na północ”, gdyż Pasterka graniczy z Republiką Czeską właśnie od północy, wschodu oraz od zachodu, a co ciekawe nie od południa:)

Broumovske Steny

Aby pohuśtać się na Korunie

Pogoda nie zachęca do wędrówek, no ale przecież przyjechaliśmy tutaj odpocząć, a ze względu na to, że jesteśmy tutaj pierwszy raz to i tak zobaczymy coś więcej niż do tej pory. Do granicy z Czechami z Pasterki idzie się ok. 30 minut. Po tym czasie dochodzi się do bardzo tajemniczego miejsca- Machovsky kriz. Jak sama nazwa wskazuje stoi tutaj krzyż, a obok liczne kamienie z wyraźnymi niemieckimi znakami i tekstami- sami jesteśmy ciekaw co to takiego. Wchodząc coraz wyżej napotykamy coraz większą liczbę formacji skalnych- swoje kroki kierujemy ku Korunie. Na szczycie znajduje się huśtawka, która jest zawieszona na jednej z gałęzi drzew. Każdy powinien tutaj przyjść i pohuśtać. Niestety z widoków widzimy jedynie barierki:)

Koruna
Broumovske Steny

Na Bozanovsky Spicak

Wracamy znowu na szlak i idziemy w kierunku Velkej Kupy. Robi się coraz bardziej tajemniczo, a to co zrobiła natura z tutejszymi skałami jest niesamowite. Po dotarciu do Velkej Bramy postanowiliśmy zawrócić bo dalszą trasę pokrywała warstwa lodu. Na koniec naszego łażenia po Broumovskich Stenach postanawiamy wspiąć się na najwyższy szczyt tego pasma- Bozanovsky Spicak.

Jak na pierogi, to do Pasterki

Poza formacją skalną “wiewiórką”, innych fantastycznych widoków jakie oglądaliśmy w Internecie nie doświadczyliśmy. Dalej kierujemy się na Machovsky Kriz i tą samą trasą wracamy do Pasterki. Dopiero po polskiej stronie spotykamy pierwszych tego dnia turystów- prawdziwe odludzie:) W schronisku Pasterka jemy każdy po dużym pierogu:) Również godne polecenia. Z pewnością wrócimy w ten zakątek Gór Stołowych jeszcze nie raz:)