Czechy Góry Opawskie Sudety

Cel: Biskupia Kopa
Odległość: 12,2 km
Liczba Punktów GOT: 16
Czas wycieczki: maj 2018 r.
Link do mapy i GPS https://www.traseo.pl/trasa/biskupia-kopa-biegowo

Góra na dzisiaj to Biskupia Kopa- najwyższy szczyt Gór Opawskich, ale tylko z ich polskiej strony. Na początku musimy zaznaczyć, że buty trekkingowe zamieniliśmy na biegowe i tempo naszej wspinaczki było dość szybkie 😉 Zaczęliśmy na parkingu przy Cichej Dolinie, ale nie poszliśmy do góry ścieżką przyrodniczą, tylko wróciliśmy się do wioski, przeszliśmy trochę wzdłuż głównej drogi i odbiliśmy w prawo do drogi dojazdowej do żółtego szlaku. Jest to bardzo równa, utwardzona droga, dlatego biegło się bardzo przyjemnie. Po drodze mijamy przełęcz pod Zamkową Górą, Płac Habla i Przełęcz Mokrą. Stąd obieramy czerwony szlak graniczny, który stromo do góry wiedzie wzdłuż polsko-czeskiej granicy. Już na głównej grani wznosi się tutaj antena radiowo- telewizyjna oraz Krzyż Pojednania. Do szczytu została nam dosłownie minutka. Z wieży zdjęto już rusztowanie, jednak bałagan wokół wieży jest dość spory, mamy nadzieję, że szybko go uprzątną. W dół zabiegamy do schroniska, a następnie żółtym szlakiem dobiegamy do ścieżki Langego i ścieżką przyrodniczą do Kamiennego Mostu w Dolinie Bystrego Potoku. Tutaj, miła niespodzianka w postaci kwitnącego czosnku niedźwiedziego,zawilców fajowych a także skrzypu polnego. Końcówkę pokonujemy już w szybszym tempie i po 1,5 h od wystartowania jesteśmy znów pod samochodem.